Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Cookiebeleid.

Akkoord
Niet akkoord

Nieuws

26
November
2024

Praktijktips Jos van Driesum: klant proactief benaderen

VVP vraagt sprekers en kennispartners van de VVP Ondernemersdag op 4 december naar ondernemersuitdagingen en praktijktips. Dit keer Jos van Driesum, bij Blinqx verantwoordelijk voor Intermediair, Banking & Financial Services. Blinqx Verzekering & Hypotheek is kennispartner van de sessie ‘De benefits van Actief Klantbeheer’, verzorgd door Michiel van Vugt (Stichting Actief Klantbeheer). Van Driesum: “Je wordt vanzelf beter in actief klantbeheer en krijgt er vervolgens energie van wanneer je meer in contact staat met je klanten.”

Lees hier het artikel

20
November
2024

Actief klantbeheer: “Laat je klant niet zitten!”

Als financieel professionals spelen adviseurs en aanbieders een cruciale rol in de financiële gezondheid van de consument. De afgelopen jaren is er sprake geweest van een lawine aan financiële veranderingen. Daarom is juist nu klantbeheer belangrijker dan ooit. Niet alleen informeren, maar vooral ook ‘helpen’, omdat de consument vaak verdwaald raakt in de complexiteit van al deze ontwikkelingen.

Lees hier het artikel

24
Oktober
2024

Michiel van Vugt: blijf adviseur!

“Blijf adviseur! Het kan verleidelijk zijn om te leveren waar een klant om vraagt en het daarbij te laten. Zeker in tijden van drukte is dat ook te verklaren. We zien echter dat adviseurs die naast de bijvoorbeeld de hypotheek ook de financiële toekomst van de klant bespreken een betere financiële basis creëren. Voor zowel de klant als zichzelf", zegt Michiel van Vugt (NNEK en Stichting Actief Klantbeheer) in aanloop naar de VVP Ondernemersdag van 4 december in Leusden waar hij een van de sprekers is.

Lees hier het artikel

16
Oktober
2024

Actief Klantbeheer Wegwijzer voor adviseurs

Na de Actief Klantbeheer Wegwijzer voor aanbieders ls nu de Wegwijzer voor adviseurs verschenen. Verschillende partijen uit de financiële sector hebben alle kennis rond Actief Klantbeheer gebundeld om adviseurs te ondersteunen bij het verkennen van verschillende mogelijkheden op het gebied van klantbeheer. De Wegwijzer geeft tips en helpt de juiste afwegingen te maken om succesvol bestaande klanten van dienst te kunnen zijn.

Lees hier het artikel

13
September
2024

"Wees de best mogelijke adviseur voor je relaties" (Actief Beheer Ronde van Nederland, slotetappe)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk van Haarlem van Helder Beheerd en trainer & consultant bij Blinqx zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’ gaat hij op de pedalen door alle twaalf provincies. In de slotetappe fietst Dirk van Breda naar Bergen op Zoom. Daar bezoekt hij Kelly en Corné Kuiper van Corné Kuiper Assurantiën.

Lees hier het artikel

15
Maart
2024

Serie Actief Klantbeheer (10): klantrelaties versterken

“Je wilt investeren in bestaande klantrelaties als onderdeel van je zorgplicht als hypotheekadviseur. Maar het zorgt op termijn vaak ook voor klantkansen. Klanten vinden deze oprechte aandacht prettig. Daar pluk jij weer de vruchten van, al is dit vaak niet direct het geval. De investering begint bij inzicht in het klantportfolio. Stap 2 is reactiveren. Maar hoe pak je dit periodieke ‘hypotheek APK gesprek’ aan?”, aldus Obvion.

Lees hier het artikel

25
Januari
2024

SEH College Tour (video)

Vanuit een professionele studio zorgen experts voor actualiteiten en verdieping. De belangrijkste thema’s op het gebied van financieel (hypotheek)advies komen voorbij. Van nieuwe leennormen per januari 2024 tot de laatste ontwikkelingen op de woningmarkt en van duurzaamheid tot advieskansen naar aanleiding van de nieuwe pensioenwet.

Bekijk hier de video 

5
Januari
2024

Serie Actief Klantbeheer (10): verhogen winstgevendheid

"De kernfilosofie 'Een klant is niet voor even, maar voor het leven!' vormt de basis van de inspanningen van de Stichting Actief Klantbeheer, om de financiële gezondheid van consumenten te vergroten. Het verbeteren van besluitvorming rondom hypotheek, vermogensopbouw en verzekeringen (tijdens de looptijd van het product) draagt bij aan een steeds robuustere financiële positie voor individuen. Klantbeheer is hierbij niet slechts een bijkomstigheid naast adviseren; het is een integraal onderdeel van een duurzame relatie met klanten", aldus Nathan Brouwer van Figlo.

Lees hier het hele bericht

22
December
2023

Serie Actief Klantbeheer (9): succesverhalen delen

"In de dynamische wereld van financieel advies is actief klantbeheer een cruciale factor voor zowel particulieren als financieel adviseurs. Onderzoek laat zien dat klanten een hogere mate van financiële rust ervaren als ze doorlopend op de hoogte zijn van hun financiële situatie. Voor de financieel adviseur is het vaak een wens om een langdurige klantrelatie aan te gaan. Ondanks dit goede uitgangspunt zorgt een aantal uitdagingen nog voor een nog beperkte uitrol van echt actief klantbeheer", aldus Michiel van Vugt, Voorzitter Stichting Actief Klantbeheer.

Lees hier het hele bericht

17
December
2023

Wegwijzer Actief Klantbeheer gelanceerd

Een wegwijzer helpt organisaties in drie stappen de juiste afwegingen te maken om Actief Klantbeheer voor hun organisatie en klanten goed te regelen. Het gezamenlijke initiatief van Aegon, Dynamic Credit, Obvion, De Hypotheker, Figlo, FlexFront en HDN ziet het belang van het digitaal delen van actuele hypotheekgegevens voor klanten. 

Lees hier het hele bericht

15
December
2023

Serie Actief Klantbeheer (8): actief klantbeheer komt op stoom

"U kent ze wel, dit soort uitspraken: 'Actief beheer vind ik als adviseur echt heel belangrijk, maar ik kom er niet aan toe.' Of: 'Al jaren wordt er over gekletst, maar er gebeurt zo weinig!' En: 'Alleen maar als we tijd hebben!' Naast: 'Ik ben te druk met nieuwe klanten!' En niet te vergeten: 'Dan moet de geldverstrekker eerst maar eens data delen!' Laat staan: 'Actief beheer, dat kost alleen maar geld!' Etcetera, etcetera... Allemaal uitspraken van vakbroeders met goede intenties maar te weinig doorzettingsvermogen. Je zou bijna geloven dat er helemaal niets gebeurde", aldus  Michiel van der Linde is Commercieel Directeur van FlexFront.

Lees hier het hele bericht

1
December
2023

Serie Actief Klantbeheer (7): iedereen heeft er tijd voor

"Een groter wordende groep hypotheekadviseurs is meer moeite gaan steken in de doorlopende ondersteuning na het afsluiten van een financieel product. De laatste tijd vooral ingegeven doordat het rustiger geworden is. Maar hoe doe je dit als je geen tijd of capaciteit meer hebt of denkt te hebben? Het is simpel: integreer en automatiseer", aldus Daniël Nieuwenhuizen, Manager Sales en Marketing bij Romeo Financiële Diensten.

Lees hier het hele bericht

17
November
2023

Serie Actief Klantbeheer (5): meer werkplezier in 2024

“Het laatste kwartaal van 2023 is voor iedereen een drukke periode. Zaken afronden, nieuwe doelen stellen. Dit is ook een goed moment om stil te staan, achterom en vooruit te kijken. Ik daag iedereen uit dit regelmatig te gaan doen. Stel jezelf vragen: wat gaat er goed, wat kan er beter, welk cijfer geef ik mijn (werk)plezier? Ik deel mijn visie op werkplezier en geef drie tips om dit vergroten”, aldus Lianne Steeghs, HR Consultant Leren & Ontwikkelen bij Obvion Hypotheken.

Lees hier het hele bericht

20
Oktober
2023

Serie Actief Klantbeheer (3): actieplan nazorg

"Intermediairs zien allemaal het belang van goede nazorg. Niet alleen omdat er wettelijke richtlijnen voor zijn, maar ook vanuit plichtsbesef en commercieel aspect. Daarom is de nazorg en daarmee het klantbeheer al een vanzelfsprekendheid geworden. In de gesprekken met intermediairs krijgen wij vooral de hoe-vraag voorgeworpen: Hoe organiseer ik goede nazorg op mijn portefeuille?" Waar begin ik? Welke formule leidt tot blijvend succes?", aldus Dirk van Haarlem, Helder Beheerd, in de serie Actief Klantbeheer.

Lees hier het hele bericht

3
Oktober
2023

Tijd om de mouwen op te stropen

(Veerle van der Ven en Michiel van Vugt in VVP 3, 2023) In 2022 is de Stichting Actief Klantbeheer opgericht. Een branche initiatief met als uitgangspunt om klantbeheer onder financieel professionals naar een hoger niveau te tillen. Hoe leeft actief klantbeheer onder adviseurs? En hoe actief zijn ze daar eigenlijk al mee? De stichting onderzocht het in 2022 én in 2023. De uitkomst is positief: we mogen concluderen dat actief klantbeheer (met name bij de kleinere kantoren) in de lift zit! Een mooie opsteker voor onze branche. Tegelijkertijd is er ook nog flink wat werk aan de winkel. Dus, tijd om de mouwen op te stropen en aan de slag te gaan.

Lees hier het hele bericht

23
Februari
2023

Michiel van Vugt nieuwe voorzitter Stichting Actief Klantbeheer

Michiel van Vugt wordt per 1 maart aanstaande de nieuwe voorzitter van de Stichting Actief
Klantbeheer (AKB). De stichting streeft naar het vergroten van de financiële gezondheid van
consumenten door het verhogen van de intensiteit en het niveau van relatieonderhoud door
financiële dienstverleners. De stichting voorziet die dienstverleners van informatie, opleidingen en
praktische handvatten.

Klik hier om het bericht te downloaden  Klik hier om Michiel van Vugt te zien